1975 MG B-Roadster
€ 25750
|
Carrosserie
|
Convertible
|
|
Transmissie
|
Manual
|
|
Kleur
|
Blue metallic
|
|
Bekleding
|
Leather
|
|
Stuur
|
Lhd
|
See for information in English down below
MG B 1.8 Roadster overdrive
- Prachtige two-tone kleurcombinatie in donkerblauw met zilver
- beige lederen interieur
- Bagagerekje
- Overdrive
- Donkerblauwe kap
- Instructieboekje aanwezig
- Recent gerestaureerd
De MG B: een populaire Engelse sportauto zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Deze roadster valt op door zijn onderscheidende kleurencombinatie: two-tone lakwerk in donkerblauw over zilver, beige lederen interieur en een donkerblauwe kap. Hij is geproduceerd in 1975 en nieuw geleverd in de Verenigde Staten. Dankzij het zonnige klimaat is de auto goed geconserveerd gebleven. In 2024 is de auto geïmporteerd naar Nederland, waar hij is gerestaureerd door een liefhebber. De motorruimte is een kunstwerk om te zien. Ook het interieur is in uitstekende staat teruggebracht en ademt een Engelse sfeer met het klassieke dashboard, prachtige tellers en fraaie houten/aluminium stuurwiel. Het interieur is voorzien van verwarming en een toegevoegde overdrive die zorgt voor een prettige ''5e versnelling''. Verder is het interieur onder meer voorzien van een 12V aansluiting, klokje en radio/cd-speler. Ook de kofferruimte is zeer netjes en biedt plaats aan het reservewiel. De originele RO-style wielen zijn voorzien van goede Vredestein banden. De auto rijdt en schakelt uitstekend. Bij de auto zijn het instructieboekje en bagagerek aanwezig. Kortom: een mooi exemplaar van een iconische auto in een onderscheidende en opvallende uitvoering.
Algemene informatie over de MG B
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd dan van de A: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.
See for information in English down below
MG B 1.8 Roadster overdrive
- Beautiful two-tone colour combination in dark blue with silver
- beige leather interior
- Luggage rack
- Overdrive
- Dark blue hood
- Instruction booklet available
- Recently restored
The MG B: a popular English sports car as it should be: lightweight, agile and a joy to drive. This roadster stands out for its distinctive colour combination: two-tone paintwork in dark blue over silver, beige leather interior and a dark blue hood. It was produced in 1975 and delivered new in the United States. Thanks to the sunny climate, the car has been well preserved. In 2024, the car was imported to the Netherlands, where it was restored by an enthusiast. The engine compartment is a work of art to behold. The interior has also been restored in excellent condition and exudes an English atmosphere with the classic dashboard, beautiful counters and beautiful wooden/aluminium steering wheel. The interior has heating and an added overdrive that provides a pleasant ‘’5th gear‘’. Other interior features include a 12V socket, clock and radio/CD player. The boot is also very neat and accommodates the spare wheel. The original RO-style wheels are fitted with good Vredestein tyres. The car drives and shifts excellently. The car comes with the instruction booklet and luggage rack. In short: a fine example of an iconic car in a distinctive and eye-catching design.
General information about the MG B
The MG B succeeded the MG A in 1963, a car that was already quite popular for MG - part of The British Motor Company (BMC) - with over 100,000 units. The MG B would be produced until 1980, and even more of these were eventually produced than of the A: over half a million units. Besides the roadster, other variants were also produced such as the MG B GT three-door 2+2 coupé (1965-1980), the six-cylinder MG C (1967-1969), and the eight-cylinder MG B GT V8. With its 1.8-litre engine and 95 hp, the MG B was a lot more powerful than the 1.6-litre MG A. In addition to performance and handling, the MG B had to score highly in terms of safety and affordability. This combination made the car a great success. The bodywork is self-supporting and the low centre of gravity and use of aluminium body parts ensure a low weight of 970 KG and a high degree of agility. The independent suspension system then adds to comfort. In short: a great success in the height of the British car industry. An ideal classic for touring, holiday driving or just to cherish.